Werkwijze

Ontdekken

Ontwikkelen

Aanleveren

EEN DUIDELIJK OVERZICHT VAN HET PROCES

zes fases

 

Wij werken vanuit de basis met een standaard proces. Dit bestaat in meeste gevallen uit de volgende zes fases:

  • Oriëntatie
  • Pre Productie
  • Productie
  • Post productie
  • Implementatie
  • De Briefing

Deze fases worden uitgebreid beschreven op de volgende bladzijde. Het is voor KeyFramed belangrijk dat de opdrachtgever weet wat hij/zij kan verwachten. Wij willen hiermee duidelijkheid creëren voor beide partijen.

Het proces van A tot Z

Oriëntatie

In gesprek

Wat is jouw wens? Tijdens het eerste gesprek nemen we jouw vraagstuk onder de loep en kijken we wat er past bij de organisatie.

Door middel van een oriëntatie gesprek komen alle aandachtspunten boven tafel. De wensen van de
opdrachtgever, maar net zo goed de behoefte van de kijker.

Wat het doel is van de video en waar de video getoond moet worden. Wat is de inhoud van de video en waar moet de video aan voldoen? Wat zijn de kosten en wanneer is de deadline?

Dit zijn een paar vragen die beantwoord moeten worden zodat er een duidelijk overzicht is, wat de productie precies inhoudt en hoe deze het beste kan aansluiten op de kijker en deze een call to-action geeft.

Met deze antwoorden wordt er een video treatment gemaakt, dit bevat het concept, script en moodboard, een duidelijk overzicht van de gehele productie.

Wanneer alles is goedgekeurd; video treatment, budgetten, deadline, inzetbaarheid en overige details duidelijk zijn, gaan we over naar Pre Productie.

Pre Productie

Concept Ontwikkeling

Aan de hand van het eerste gesprek gaan wij een concept ontwikkelen voor het vraagstuk.

In de pre-productie wordt er naar alle aspecten gekeken die er voor nodig zijn om te voldoen aan de video treatment en de kwaliteit te bewaken.

Er wordt gekeken naar de benodigde crew en cast, maar tevens naar locaties en of er styling en visagie nodig is.

Daarnaast worden er documenten opgemaakt voor de productie dag zelf, zoals een shotlijst, dagplanning, callsheet en quiteclaims.

Productie

Creatie

Als je akkoord bent met het concept, gaan we aa nde slag met de creatie van de content.

Bij aankomst op de productie dag, komt iedereen bij elkaar en wordt alles afgestemd. Zo weet iedereen wie, op de dag zelf, wat iedereen moet doen, en bij wie je moet zijn als er vragen zijn.

Door het werk van de pre-productie is iedereen goed op de hoogte wat de bedoeling is. De acteurs en de regisseur nemen het script door en oefenen alvast het loop gedeelte van de acteurs. Hierdoor kunnen de camera man en de licht man hierna aan het werk om de juiste posities in te nemen m.b.t. camera en licht.

Daarnaast wordt er nog toegevoegde waarde gecreëerd door het gebruik van props, rook en/of set design. Als alles is opgebouwd en klaar staat, wordt er een oefen ronde gehouden met iedereen. De acteurs acteren en de crew kan analyseren of er aanpassingen gedaan moeten worden. Als alles klopt en in orde is, kan er gedraaid worden. Dit gehele proces zal zich herhalen tot de gehele video is opgenomen, wanneer het laatste shot klaar is het een wrap.

Post Productie

Publicatie

De video, de animatie, de podcast, de foto’s zijn af! We sturen je de definitieve versie, zo dat je deze kan publiceren.

Aan het einde van de productie dag, worden de beelden eerst geback-upt, hierna worden ze verdeeld in mappen en wordt alle niet bruikbare footage gefilterd.

Wanneer de productie dag voorbij is, is het tijd voor het bewerken en het creëren van de prachtige video. De juiste beelden worden eruit gekozen en er wordt een chronologisch verhaal neer gelegd. De video wordt zo gesneden dat het vloeiend en dynamisch is.

De besproken effecten worden toegepast, dit zijn effecten zoals fade of transities maar ook inspringend effecten of zelfs Motion Graphics. De volgende stap in het proces is het toevoegen van een goede songtrack en het toevoegen van sound design, denk o.a. geluiden in de video die de video versterken; zoals vogels in een bos. De geluiden en de songtrack worden meteen gesynced.

Het is nu tijd om de kleuren van video te bepalen, eerst worden alle kleuren gecorrigeerd zodat de volgende stap, het toepassen van een bepaalde look, juist aansluit en hierdoor de optimale kleuren/ gevoelens worden gecreëerd. Daarna worden er titles en banners toegepast om de video wat meer context en diepgang te geven

Debriefing

Debriefing

Het project is afgerond. Samen blikken we terug op het proces. Ging alles zoals gepland? Of kunnen we sommige dingen volgende beter of anders?

Na de productie gaan we samen nog even terugblikken op het gehele proces, is alles gegaan zoals gepland? Wat is er goed gegaan, wat is er fout gegaan? Tips voor de volgende productie en eventuele toekomstige samenwerkingen.

[bold_timeline_item_button title=”Expand” style=”” shape=”” color=”” size=”inline” url=”#” el_class=”bold_timeline_group_button”]

WIST JE DAT:
BEDRIJVEN DIE VIDEO INZETTEN GROEIEN JAARLIJKS 49% MEER DAN BEDRIJVEN DIE DIT NIET DOEN